Tuesday, November 17, 2009

Isu Penajaan Haji TG Nik Aziz: Perancangan pihak musuh dalam selimut?


Serangan ke atas PAS semakin berterusan. Kali ini Tuan Guru Nik Abdul Aziz diserang dengan isu berkaitan penajaan ibadah haji. Aku nak melihat dari sudut yang lain. UMNO, kita dah tau siapa dia. UMNO musuh yang jelas. Musuh yang terang. Tapi persoalan yang aku nak timbulkan adakah isu ini merupakan sebahagian daripada perancangan yang berterusan daripada musuh-mush yang telah menyelinap masuk ke dalam jemaah untuk menghancurkan jemaah dari dalam serta untuk mendapat keuntungan peribadi.

Kemana puak-puak yang sebelum ini lantang 'mempertahankan' Tuan Guru Nik Abdul Aziz semasa isu Kerajaan Perpaduan?

Kenapa sekarang biarkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz 'terkapai'? Siapakah sebenarnya yang mahu menaja Tuan Guru Nik Abdul Aziz menunaikan haji? Kenapa tidak tampil memberikan sebarang penjelasan untuk membersihkan nama baik Tuan Guru Nik Abdul Aziz?

Adakah ini semua permainan untuk mencipta persepsi yang buruk terhadap ulama'? Sebelum ini lagakan 2 Tuan Guru, Tuan Guru Mursyidul Am dan Tuan Guru Presiden dalam isu kerajaan perpaduan dan EGM. Sekarang tembak terus kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

Adakah ini perancangan yang dilakukan oleh agen-agen musuh yang telah menyusup masuk ke dalam jemaah?

Ah, aku teringat kepada Kitab tulisan Syeikh Fathi Yakan, yang telah diterjemah dengan tajuk, ABC Aktiviti Gerakan Islam. Dalam bab Tarbiyah Amaniyyah, Syeikh Fathi telah tuliskan mengenai penyusupan agen-agen musuh ke dalam jemaah Islam. Mereka mencari kedudukan yang strategik dalam jemaah untuk menghancurkan jemaah Islam.

Ataupun aku terlalu banyak berkhayal?

2 comments:

  1. persoalan yang menarik...
    kemungkinan tue ada...
    tp kesahihan itulah yang perlu dikaji dulu..huhu

    ReplyDelete
  2. Itu sebabnya mesti hazar (berhati-hati)dalam setiap tindakan. Jangan sampai nasi menjadi bubur. Setiap tanda mesti diperhatikan dengan teliti.

    ReplyDelete


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)