Thursday, June 18, 2009

Al Fatihah

Al Fatihah untuk pejuang besar, Syeikh Dr Fathi Yakan, yang telah kembali ke rahmatullah pada pukul 4.45 petang, 13 Jun 2009 di Hospital Otel Deo, Beirut, Lubnan. Pemergian beliau merupakan satu kehilangan yang cukup dirasai oleh dunia Islam, khasnya Jemaah Islam. Sumbangan beliau cukup besar unuk perjuangan umat Islam. Beliau meninggalkan beberapa hasil tulisan yang cukup bermanfaat untuk ahli-ahli jemaah Islam antaranya "Apa ertinya Saya Menganut Islam", Masalah Dakwah dan Pendakwah" serta "Persepsi Haraki dalam Kerja-kerja Islami".

Saya mula "mengenali" Syeikh Fathi Yakan melalui bukunya " Apa ertinya saya menganut Islam" semasa berusia 15 tahun setelah diperkenalkan oleh Ustaz Mujiburrahman Ahmad Hafiz.

Semoga Allah merahmati roh Almarhum Dr Fathi Yakan dan menempatkan beliau di syurga bersama para Rasul dan para pejuang Islam.
Al Fatihah...

No comments:

Post a Comment


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)