Wednesday, June 30, 2010

Kesian Kat Orang Buta

Beberapa hari yang lalu aku terbaca satu berita di muka depan Berita Hairan. Serta merta aku merasa kesian pada mereka itu. Pada mereka yang buta. Sedih betul. Aku rasa terpanggil untuk mengubati kebutaan mereka itu.

Mereka buta politik.

1: 40

Itulah nisbah antara pengundi baru yang berdaftar. 1 melayu berbanding 40 bukan melayu. Fakta ini hasil kajian Pemuda UMNO.

Amat ramai orang melayu yang masih belum mendaftar sebagai pengundi dan tiada kesedaran dalam urusan pemerintahan.

Sebenarnya inilah medan gerak kerja teknikal dan taktikal yang perlu PAS tumpukan untuk mencapai kemenangan dalam pilihanraya. PAS kena daftarkan seramai mungkin pengundi baru yang bersedia mengundi PAS dalam pilihanraya akan datang.

2 comments:

  1. salam.cuma nak berkongsi.ada terbaca berita harian 1julai..pendapat dari MR.Agus tu..xigtla title ape dia ade..
    punca 'buta' ni adelah disbbkan HEDONISME..i'm really2 agree with this statement.

    ReplyDelete
  2. Betul...sape yang mengusahakan hedonisme itu?

    ReplyDelete


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)