Monday, May 3, 2010

Pengadil Perlawanan Akhir

Sabtu.

Pagi2 lagi aku sudah siap berpakaian sukan. Bersama sahabat serumah, aku menunggang motosikal ke sebuah markaz PAS cawangan. Sukan PASTI peringkat kawasan akan diadakan melibatkan semua PASTI kawasan.

PASTI ni banyak sumbangannya untuk masyarakat. Aku dulu pun bersekolah di PASTI. Sejak kecil lagi anak2 di ajar mengenal Allah dan pendidikan agama. Anak-anak di ajar baca doa-doa harian. Ibubapa mana yang tak gembira bilamana anak-anak yang kecil itu lancar mengalunkan ayat-ayat suci Al- Quran. Anak-anak juga dididik untuk berakhlak mulia.

Inilah sumbangan PAS untuk pendidikan masyarakat. Harapnya anak-anak PASTI inilah suatu hari nanti akan menjadi pejuang dan pembela Islam.

Dalam sukan tu, aku jadi pengadil futsal. Seronok dan lucu gak tengok budak2 PASTI main bola......

No comments:

Post a Comment


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)