Sunday, February 7, 2010

Ali Gostan


Pagi Ahad. Awal pagi lagi aku dah mandi. Kemudian aku pakai seluar slack dan t-shirt kuning. Diorang minta pakai baju yang ada lambang, tapi aku manalah ada baju macam tu. Kemudian aku pecut RXZ ke stesen minyak petronas. Diorang cakap kumpul kat situ jam 7.30 pagi, awal macam aku pergi mengajar pulak. Sementara menunggu yang lain-lain, aku dan beberapa orang lagi pekena roti canai dulu sambil sembang-sembang apa yang patut.

Tak lama kemudian semua sampai. Ketua Pemuda PAS Negeri, Ustaz Kamarudin Sidek juga hadir. Pimpinan pemuda PAS kawasan ada gak. Sorang YB DAP turut sama memberikan sokongan.

Kotak-kotak yang berisi limau mandarin mula diangkut. Aku menyertai Ustaz Kamarudin memberikan limau mandarin daripada PAS dan kad jemputan rumah terbuka tahun baru Cina  kepada pengunjung pasar Taman Sin Hoo. Kejap je limau yang berkotak-kotak itu habis diedarkan. Pengunjung pasar memberikan respon yang positif.

Masa tengah edar tu, tiba-tiba ada seorang Cina pertengahan umur melaungkan '1 Malaysia'. Kami hanya tersenyum. Kemudian lelaki tersebut menghampiri kami. Dia bersembang sepatah dua kemudian beritahu: 'Ini malam Ali Gostan datang sini'. Dia beraksi berjalan berundur untuk menggambarkan perkataan 'gostan' yang diucapkan.

Aku ketawa terbahak-bahak.

No comments:

Post a Comment

Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)