Friday, September 4, 2009

Arak Kepala Lembu...


Lepas solat Jumaat tadi aku baca suratkhabar Harakah yang aku beli sebelum Jumaat tadi kat kedai Apek tepi kedai gambar dekat ngan kedai 4D. Kat muka depan citer pasal demontrasi mengarak kepala lembu yang masih berdarah selepas solat Jumaat minggu lepas kat Shah Alam yang dikatakan dilakukan oleh penduduk seksyen 23 Shah Alam sebagai membantah pembinaan kuil Hindu. Cerita mengarak kepala lembu ni boleh baca gak dalam Harakahdaily.

Aku tertarik dengan ulasan mengenai gambar diatas oleh seorang blogger yang aku minat, Pipiyapong, dalam blog beliau Hilang Punca.

"Brader-brader yang dressing smart, pakai kemeja, seluar slek kain lembut, pakai songkok, pakai kopiah, rambut potong 3 minggu sekali, hari jumaat potong kuku, anak periksa dapat nombor satu, ada rumah sendiri, ada geran kereta di bank, hari raya shopping kat Jalan TAR bersama keluarga, lalu roadblock polis tak minat nak tahan, ada orang gaji, mesyuarat PIBG tak pernah miss, hujung minggu basuh kereta, cuti-cuti malaysia, sakit sikit pergi klinik, tunggu surat tabung haji dan memiliki otak udang."

No comments:

Post a Comment


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)