Wednesday, May 13, 2009

Pesanan untuk sahabat-sahabat Bumi Kenyalang

Baru tadi seorang sahabat dari Perak sms saya bertanyakan satu program yang sudah lama diuar-uarkan tetapi sampai kini belum menjadi realiti.

Saya kira ini cukup untuk menjawab persoalan tersebut.

Sahabat-sahabat Bumi Kenyalang yang berbaiah bersama dahulu. Saya ingin ingatkan sahabat-sahabat bahawa baiah kita bukan untuk dibingkaikan dan digantung di dinding buat perhiasan, atau digumpal dan dibakul sampahkan.

Walaupun kini dengan kesibukan masing-masing.
Ada yang sedang menyiapkan Ijazah.
Ada yang sudah bekerja.

Perak.
Pahang.
Selangor.
Melaka.
Kuala Lumpur.
Sarawak.

Namun semua itu bukan alasan untuk berdiam diri. Setiap individu perlu mangambil inisiatif untuk memastikan program tersebut direalitikan. Jangan kita mengharap dan menunggu individu lain untuk menggerakkannya. Itu semua tugas dan amanah yang dipertanggungjawabkan kepada kita.

Harapnya sahabat-sahabat punyai perasaan yang sama seperti saya.

No comments:

Post a Comment


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)