Sunday, April 10, 2011

Peranan Persatuan Alumni Jemaah

Aku menulis  tajuk ini berikutan ada sedikit kekeliruan berkaitan peranan persatuan alumni jemaah. Aku tidak pernah menjadi pimpinan persatuan alumni tetapi aku tetap alumni jemaah dua JIK. Aku gariskan beberapa fungsi jemaah yang sudah sedia dimaklumi.

1. Memastikan semua alumni terus istiqamah dengan perjuangan dan terlibat secara aktif dengan mana-mana cawangan atau kawasan atau negeri atau mana-mana pihak yang mempunyai kaitan secara langsung dengan jemaah. Jika ada alumni yang belum terlibat, menjadi tanggungjawab persatuan untuk mengatur atau memperkenalkan kepada jemaah setempat.

2. Membantu JIK dengan mana-mana bentuk bantuan yang mampu sama ada tenaga, idea atau kewangan.

No comments:

Post a Comment


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)