Wednesday, October 27, 2010

Trauma Seorang Penakut

Dulu aku ada Pengarah Kampus di sebuah negeri yang baru bergelar negeri maju. Nama dia Nizan bin Puteh. Depan ada gelar Dato, Prof Madya, Dr.

Beberapa hari lepas, aku baru dapat tahu dia meneruskan perangai beliau yang 'baik' itu. Dia telah memecat seorang pensyarah sambilan setelah didapati pensyarah tersebut pernah menjadi Majlis Perwakilan Mahasiswa pro mahasiswa di sebuah universiti di Selangor. Pensyarah tersebut cuma sempat bertugas selama 3 hari sahaja.

Aku rasa dia mengalami trauma yang amat dengan pro mahasiswa. Mungkin dia asyik dihantui mimpi ngeri dengan kebangkitan mahasiswa. Kesian kat dia. Dia ni pernah alami satu peristiwa yang dia akan ingat seumur hidup, bila seorang mahasiswa dituduh sebagai 'power broker', mengatur keputusan pemilihan Majlis Perwakilan Mahasiswa, yang mengakibatkan pemilihan semula barisan kepimpinan MPP dilakukan. Mahasiwa tersebut dikaitkan dengan satu parti pembangkang yang berteraskan Islam. Sejak hari itu dia mengalami trauma.

Aku cadangkan dia mendapatkan rawatan daripada pakar untuk mengatasi masalah ini.

5 comments:

  1. yes! cepat jumpa pakar.. kasihannn...

    ReplyDelete
  2. berhati-hatri...ramai SB....

    ReplyDelete
  3. haha...kesiannye..

    ReplyDelete
  4. memang patutpun...banyak sgt pengarah2 kampus negeri2 maju ni selalu trauma dgn kebangkitan mahasiswa...

    ReplyDelete
  5. rasanya dia kena join dengan kumpulan mahasiswa tu, ku dengar dia dulu orangnya hebat, kenapa sekarang perangi islam pulak, susahnya kalau orang yang faham islam sendiri peranginya,macam2 perangai, dapat jawatan tu pun tak kemana...

    ReplyDelete

Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)