Thursday, April 29, 2010

Lelaki Sejati

Semalam aku sembang2 dengan sahabat. Entah macam mana tiba2 keluar isu lelaki sejati. Katanya susah nak cari lelaki sejati sekarang ni. 1 dalam 1000 kot. Ramai yang nampak macam lelaki sejati tapi bila lama-lama baru tahu bukan lelaki sejati. Orang kata, bungkusan memang hebat tapi isi hancusss. Baju branded tapi badan berkurap. Semuanya wayang je.

Sahabat aku cakap, lelaki sejati ialah lelaki yang mampu bersolat Subuh berjemaah. Alamak, jauh lagi le aku nak jadi lelaki sejati ni.

Aku tanya sahabat aku: Habis Subuh kul berapa ye?
Lalu dia menjawab sambil tersenyum: Kau tak tahu ke? Habis Subuh kul 8 pagi la.

Erk.....

10 comments:

  1. salam.akhtar syaheed,macamane solat subuh boleh jadi sampai 8 pagi.sahabat kamu tu ok ke x?

    erk..

    ReplyDelete
  2. hahaha
    hanya mereka yang mengetahui je yang faham

    ReplyDelete
  3. borak dgn sapala agaknye tuh.....

    ReplyDelete
  4. persamaan yang bagus.
    lelaki sejati = Solat Subuh berjamaah.

    ^^

    ReplyDelete
  5. kh,
    ngan sahabat serumah ler.....

    Hilman,
    yea....tak semua pimpinan jik mampu...pimpinan sejati vs pimpinan kurang sejati...

    Akhtar

    ReplyDelete
  6. salam ,tuan akhtar... Solat subuh abis kul 8? Merepek.. ke tuan akhtar salah taip?

    ReplyDelete
  7. anon,
    saya tak salah taip..kerepek saya suka...memang saya taip kul 8. Inilah seni dakwah.....seni sindiran....untuk mereka yang lewat solat subuh... = )

    ReplyDelete
  8. oh tengah menyindir rupanya, salah faham saya pada tuan ;)

    ReplyDelete
  9. yap...untuk menajamkan minda serta mengintelekkan pembaca...

    ReplyDelete
  10. Salam....dapatkan panduan bina otot badan yang lengkap dengan memiliki ebook ini....milikilah badan impian anda tak kira anda terlalu kurus atau gemuk...segalanya boleh dicapai jika anda ada kemahuan....

    ReplyDelete


Al Fatihah ( Datuk Saya)

Al Fatihah ( Datuk Saya)